Begin van de droomreis - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu Begin van de droomreis - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

Begin van de droomreis

Door: Gerlinde en Rodney

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

28 Oktober 2016 | Argentinië, Puerto Madryn

Nu pas vakantie?
We zijn laat dit jaar. Maar dat heeft dan ook wel een hele goede reden: we gaan namelijk de reis van onze dromen maken. De hoofdbestemming van onze reis is.............Antarctica!!! Ja, jullie lezen het goed. Met een expeditie cruiseschip varen we langs verschillende eilanden (Falklands, South Georgia, South Orkneys) naar het Antarctisch schiereiland, een reis van in totaal 20 dagen. En omdat we vanuit Argentinië vertrekken en daar in de buurt van een aantal natuurgebieden zitten, plakken we er voor- en achteraf nog wat dagen in Argentinië aan vast. Alles bij elkaar zijn we 27 dagen op pad!!

Hoewel we onze blog dit jaar wel proberen bij te houden is de kans dat jullie die live mee kunnen maken vrij klein. Op het expeditieschip is namelijk geen WiFi en internet via de satelliet is erg duur. Dus dan is het niet mogelijk om foto's en verhalen te plaatsen. Mocht het tijdens de reis echt niet lukken om onze blog bij te houden dan zien jullie de foto's wel achteraf. Want die willen we jullie echt niet onthouden.

Dag 1 (aankomst Buenos Aires)
Na een lange vlucht (iets meer dan 13 uur) kwamen we om 05.45 uur lokale tijd (het is hier 5 uur vroeger) in Buenos Aires aan. We hadden thuis een afspraak gemaakt met een gids om naar Costanera del Sur te gaan, een voormalige vuilstortplaats dat is omgebouwd tot natuurgebied. Nu is het een waar vogelparadijs. Toen wij bij de afgesproken ingang aankwamen zagen we dat het natuurgebied dicht was vanwege de wind. De gids bevestigde dit even later. Omdat we op de terugweg ook nog 2 dagen in Buenos Aires zijn gaan we proberen de tour dan te doen.
In plaats daarvan zijn we een heel stuk langs het natuurgebied gelopen en kwamen al een aantal bijzondere vogels tegen. Ook hebben we een klein stukje van het centrum van Buenos Aires verkend.

Dag 2 (Trelew/Puerto Madryn)
Na weer een korte nacht (we moesten om 4 uur op) zijn we naar Trelew gevlogen en met de bus naar Puerto Madryn gegaan.

• 28 Oktober 2016 - 16:27

Paula:

Geniet van deze mooie reis!

• 28 Oktober 2016 - 16:51

Anne Besuijen:

Wat een gave reis!!
    heel veel plezier, ik kijk uit naar de blogs!
    PS De vogel met het rode koppie is volgens mij trouwens de red crested cardinal

• 28 Oktober 2016 - 17:33

Robert:

Ha, al die vogels/volgers. Veel plezier met vooral het ' koude' stuk van de reis!

• 28 Oktober 2016 - 18:52

Vincent:

Mooie reis om te maken ga het zeker volgen!
    Veel plezier en natuur wens ik jullie. (Hebben jullie wel de Unox mutsen en handschoenen mee?? )
    Gr.vincent

• 28 Oktober 2016 - 20:44

Johan:

Ga genieten van deze bijzondere reis. Ben heel benieuwd naar jullie verhalen.

• 29 Oktober 2016 - 00:08

Cindy:

Gaaf hoor! Ben benieuwd naar jullie verhalen..

• 29 Oktober 2016 - 08:36

Jolanda :

Heel veel plezier.
    Ik kijk uit naar jullie verhaal en de mooie foto's.

• 30 Oktober 2016 - 09:11

Ineke:

Wat gaaf! Genieten en ben benieuwd naar jullie verhaal.

• 30 Oktober 2016 - 10:28

Charlien :

Geen rode wouw, maar een roodkop ;-) veel plezier!!

• 30 Oktober 2016 - 11:11

Jos:

Prachtig, nu al, kijk uit naar nog meer mooie plaatjes.

• 30 Oktober 2016 - 11:55

Mirjam Gadellaa:

Hoi Rodney en Gerlinde,

Ik ben ontzettend jaloers op jullie. Wat een bestemming!
    Veel plezier.

Mirjam

• 30 Oktober 2016 - 13:48

Lenie Hager:

toch een bericht,dit begin is goed groet ma

• 08 November 2016 - 19:41

Hans Poerschke:

Buena Tarde Gerlinde en Rodney,

Vette reis die jullie aan het maken zijn, veel (natuur) plezier toegewenst.

Groet, Hans.