(sneeuwschoen)wandeling - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu (sneeuwschoen)wandeling - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

(sneeuwschoen)wandeling

Door: Rodney/Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

02 Februari 2010 | Frankrijk, Parijs

Bedankt voor de leuke reacties.

Erik Jan, de après-ski zonder alcohol bevalt inderdaad prima. Hoe lang heb je de straalkachel op de tuinslang gehad?

1 februari 2010
Na een relaxte ochtend met weinig activiteiten hebben we in de middag een wandelroute gelopen met onderweg een bevroren waterval (Cascade). Tot aan de waterval op ongeveer 15 minuten lopen was het nog goed te doen. Het resultaat was ook zeker de moeite waard: een prachtig uitzicht op een compleet bevroren waterval. Toen we besloten om door te lopen, kwamen we echter voor nieuwe uitdagingen te staan: het pad werd steeds steiler en de ademhaling steeds hoger. Andere wandelaars liepen op sneeuwschoenen. Na een half uur doorgezwoegd te hebben, kwamen we bij Sur Bayard aan. Van daar konden we nog andere richtingen op, maar we vonden dit wel welletjes en hebben hetzelfde pad terug genomen. Onderweg werden we nog verrast door wegrennende herten (nee Cindy, het ging weer zo snel dat we er geen foto van hebben kunnen maken). Ondertussen was het ook behoorlijk gaan sneeuwen. We kwamen dan ook vermoeid, bezweet en besneeuwd terug bij het hotel.

2 februari 2010
Deze morgen stond in het teken van de wandeling met de sneeuwschoenen onder leiding van onze gastheer Alke. Na het aanmeten van de schoenen zijn we richting de kabelbaan van La Panthiaz gelopen en hebben de skicabine naar boven genomen. Daar was een gemarkeerd pad, speciaal voor sneeuwschoenwandelaars. Het pad ging “up” en “down” en was soms wat zwaar, maar na gisteren begrepen we wel het voordeel van sneeuwschoenen. Maar wat is dit fantastisch zeg!!! We hebben in Lapland ook een tocht met sneeuwschoenen gedaan, maar dat was lang zo leuk niet als hier. In Lapland gingen de schoenen van Rodney ook constant uit, maar daar had hij hier absoluut geen last van. Het materiaal was veel beter. Ook de groep was leuk en de mensen erg gezellig. En Alke is een hele goede gids. Op een gegeven moment zijn we van het normale pad afgegaan en zijn door de diepe sneeuw naar beneden gewandeld en gegleden. Daarbij kwam de sneeuw soms tot over de knieën!! Echt een onvergetelijke belevenis. En dan te bedenken dat we de schoenen nog een halve dag mogen huren. We zien er nu al weer naar uit!!

Als jullie wat foto’s van onze vakantie willen bekijken, surf dan naar gerlinderodney.mijnmomenten.nl en kies voor “Winter 2010”.

• 02 Februari 2010 - 20:02

Robert:

Foto van de waterval? 'k Zal even kijken en anders moeten jullie nog even terug ...

Veel plezier!

• 02 Februari 2010 - 21:26

Cindy:

Ja ja, altijd maar die excuses als er een hert gezien wordt..... Op een gegeven moment geloof ik het natuurlijk echt niet meer!!

Nee hoor, geintje. Hartstikke leuk dat jullie herten gezien hebben en dat jullie het zo naar je zin hebben. Geniet er nog van.

• 03 Februari 2010 - 10:24

Pa En Ma:

Wat fijn dat jullie zo
    genieten,dan genieten wij met jullie mee. Harteijk
    dank voor het verhaal.
    gegroet van Pa en Ma.
    we hebben Rodney zijn moeder aan de telefoon proberen te krijgen niet thuis i

• 04 Februari 2010 - 12:32

Jaap:

hallo
    je voelt je zeker wel kleinduimpje met die sneeuwschoenen?

Groeten uit het ontsneeuwde holland

Annie & Jaap