File, gemütlichkeit en hitte - Reisverslag uit Kremenje, Kroatië van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu File, gemütlichkeit en hitte - Reisverslag uit Kremenje, Kroatië van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

File, gemütlichkeit en hitte

Door: Rodney/Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

27 Augustus 2011 | Kroatië, Kremenje

25 augustus 2011
Na een lange reis (13 uur, inclusief 2 uur file bij Stuttgart!!) kwamen we om iets over zessen in de middag in Oostenrijk aan. Op het adres dat Rodney van een collega had gekregen (in Fell net na de Tauerntunnel) was niemand thuis. Maar gelukkig hadden de buren ook nog een kamer beschikbaar. De aardige eigenares moest de kamer alleen nog in orde maken want ze had eigenlijk niet op gasten gerekend. Het was overigens erg warm en zonnig in Oostenrijk (zo’n 30 graden). De eigenaresse vertelde dat de zomer daar ook slecht was met veel regen, maar de laatste week was het toch nog mooi weer geworden. Gelukkig koelde het ’s avonds wel snel af.

26 augustus 2011
Na een goed ontbijt en met extra broodjes voor onderweg verlieten we Oostenrijk om naar Slovenië te gaan. We hadden thuis al uitgezocht dat we naar Lipica zouden gaan, de plaats waar de zogeheten Lippizaner paarden vandaan komen (dus niet uit Wenen). Deze beroemde witte paarden kenmerken zich vooral vanwege de enorme sprongen die ze vanuit staande positie kunnen maken. We hebben een guided tour gedaan, waarbij je o.a. een kijkje in de stallen kon nemen, en hebben een show bijgewoond. Bij deze show kregen we verschillende ‘kunstjes’ van de Lippizaner paarden te zien. Ook in Slovenië was het erg warm en zonnig (± 31 graden). Alleen koelde het daar niet snel af en hadden we een kamer zonder airco (in het goedkope hotel op het Lipica complex). Het was dus een erg warm nachtje. Hadden we toch het dure hotel moeten kiezen?

27 augustus 2011
Vanmorgen zijn we nog even bij de dressuurcompetitie in het hippodroom gaan kijken, waar ook ene Marcel Schoenmaker uit Oostenrijk (?) aan meedeed. Daar werd uiteraard op eigen paarden gereden. Vervolgens zijn we naar de grotten van Škocjan gegaan, één van de vele druipsteengrotten in Slovenië. Het was helaas verboden om foto’s te maken of te filmen, maar het was bijzonder om de (soms enorme) stalactieten en stalagmieten te zien en door zalen van wel 140 meter hoog te lopen. Toen werd het tijd om Slovenië te verlaten en naar Kroatië te gaan. In Kroatië zijn al onze verblijven gereserveerd. De eerste bevindt zich in Kremenje, Buje. Hier zullen we 4 nachten blijven. De warmte houdt ook in Kroatië aan, al was het wel wat bewolkter vandaag.

De foto's volgen later. De internetverbinding is zo traag dat het niet lukt om ze te uploaden.

• 27 Augustus 2011 - 21:18

Sherin:

Hoi Rodney en Gerlinde,

Een supermooi reis toegewenst!
    Er erg leuk om jullie bevindingen weer te mogen volgen.

Groetjes,

Sherin

• 27 Augustus 2011 - 23:07

Jeroen K:

Ik ben dinsdag terug uit IJsland gekomen.
    Mooi weer gehad (20 graden) maar ook koude (5 graden) en regen.
    Dass ist andere Kuche.
    Fijne vakantie in mooi Slovenië!

• 28 Augustus 2011 - 08:24

Eric En Nancy:

Hallo Rodney en Gerlinde,

Wat lekker zeg dat warme weer. Hier is het alleen maar regen, regen en nog eens regen.
    Geniet er maar lekker van samen. We lezen graag mee wat jullie zoal zien en beleven.
    Fijne vakantie. Groetjes van Eric en Nancy

• 28 Augustus 2011 - 11:29

Annet Ruitenberg:

Leuk om jullie vakantie te volgen. Wij zijn 28 jaar op vakantie geweest in Karinthie. De sfeer in Slovenie is te vergelijken met die in Karinthie. Wij vonden het altijd erg fijn. Zon en aardige mensen. Ik wens jullie nog veel plezier.

• 28 Augustus 2011 - 20:29

Casper:

les 1 Autobahn fahren.
    Nooit via Stuttgart naar het zuiden.
    Prettige vakantie. Geniet er van.