Key West/Miami Beach - Reisverslag uit Poortugaal, Nederland van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu Key West/Miami Beach - Reisverslag uit Poortugaal, Nederland van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

Key West/Miami Beach

Door: Rodney/Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

01 November 2007 | Nederland, Poortugaal

Hallo mensen,

Terug in Nederland nog even de belevenissen van de laatste dagen in Florida.

29-10-07
We zaten te dubben of we een boottocht zouden doen met snorkelen en dolfijnen (in het wild) kijken of Key West zouden verkennen. Omdat het nogal waaide en de weersvoorspelling niet goed was en we gisteren al dolfijnen hadden gezien (al was dat niet in het wild), besloten we het laatste te doen. Achteraf hadden we daar spijt van want Key West viel wel een beetje tegen en het weer is toch goed gebleven. We hadden eigenlijk ook een heel andere voorstelling van Key West: een tropische omgeving met palmen en zandstranden en een gezellig centrum met winkeltjes of kraampjes. Maar het komt er eigenlijk op neer dat ook dit eiland helemaal is volgebouwd met de voor de VS gebruikelijke rechttoe rechtaan straten. Wel mooie oude huizen met de typische veranda's overigens. Wat ons opviel in Key West was een haven vol jachten waarop de eigenaars zitten te wachten op klanten die willen zeevissen, jongeren die 's avonds op het enige publieke strand en masse aan het drinken zijn waardoor je je niet helemaal op je gemak voelde en verlopen figuren die we hier voor dakloos zouden aanzien.
We raakten aan de praat met één van de obers van het hotelrestaurant. Hij vertelde dat er veel criminaliteit heerst in Key West. Hij is er geboren en getogen en was zelf in zijn tienerjaren ook in de problemen geraakt. Hij vindt het geen plek om kinderen te laten opgroeien en wil, nu hij zelf een kind heeft, maar wat graag Key West verlaten.

30-10-07
De laatste rit van de rondreis was meteen de langste: van Key West naar Miami Beach. Was het in Key West nog prima weer, in de buurt van Miami kregen we last van de tropische storm Noel, die op dat moment bij Cuba lag en al voor veel problemen had gezorgd op Puerto Rico en Haïti. Dachten we lekker in het zonnetje aan het strand te gaan zitten, bleek dat niet te kunnen omdat je dan volledig werd gezandstraald. Het hotel was trouwens het slechtste van de hele vakantie: toen Gerlinde het raam wilde open doen, had ze ineens het hele raam in haar handen. Met moeite konden we deze weer terugkrijgen. We vroegen ons af of het raam wel zou houden met die storm. Ook zaten er kieren (van wel een paar milimeter) in andere ramen en was het hotelpersoneel bijzonder klantonvriendelijk (wat we helemaal niet gewend waren in Amerika).
's Avonds werden we op het terras van een Italiaans restaurant overvallen door een hoosbui. Met al die wind kon je ook onder de parasols niet droog blijven. Het was wel een grappig tafereel hoe iedereen eerst probeerde de bui uit te zitten en vervolgens toch naar binnen vluchtte.

31-10-07
Onze laatste dag in Florida. We hadden gehoopt op een ander afscheid: ook nu waaide en regende het enorm. We stroopten Lincoln Ave, de grote winkelstraat, af op jacht naar de laatste souvenirs. Tijdens onze winkeljacht zagen we de meest extravagante figuren voorbij komen: van keurig nette zakenmensen tot vrouwen van middelbare leeftijd skatend in hotpants. Sommigen waren ook al uitgedost voor Halloween. Alles kan in Miami.

01-11-07
De thuisreis verliep verder voorspoedig. Gerlinde heeft in het vliegtuig nog wel met tussenpozen kunnen slapen. Rodney daarentegen heeft alleen maar in zijn boek gelezen (moeilijk hoor, slapen in een vliegtuig!).

Florida samenvattend.
- Het weer was over het algemeen goed, maar wel wat aan de warme en vochtige kant.
- We vonden het eerste gedeelte van de reis een stuk leuker dan het tweede. Op den duur zag het er allemaal een beetje hetzelfde uit.
- Amerikanen zijn ontzettend aardig en behulpzaam. En voor ons Hollanders: ze dringen niet!!
- Op de laatste dag kwamen we erachter dat we de hele vakantie te veel fooi hebben gegeven. Wij deden 15-20% over de prijs mét tax, maar dat hoort blijkbaar over de prijs zónder tax te zijn.
- Alles in Amerika is big: de hotels, de winkels, de huizen, de wegen, de auto's, de parkeerplaatsen, de afstanden en last but not least: het eten!!!!!! We vertellen niet hoeveel we zijn aangekomen :D!!

• 01 November 2007 - 22:07

Arjen:

Welcome home guys !!

Groetjes uit 't Dolfinarium.

• 02 November 2007 - 09:15

Mark En Cindy:

Welkom terug!! Succes met acclimatiseren en we horen de verdere verhalen volgende week zaterdag wel.

Groeten,
    Mark en Cindy

• 02 November 2007 - 09:30

Jaap:

Welkom thuis in het kleine landje
    kunnen jullie nog door de deur??????????
    in ieder geval hebben jullie vel plezier gehad
    en nu zeker na genietn
    Annie & Jaap