St. Augustine en Ocala - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu St. Augustine en Ocala - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

St. Augustine en Ocala

Door: Rodney/Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

18 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Crystal River

Hey how ya doin'?

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Toch moeten we voorlopig nog niet aan Nederland denken.........!!!

15-10-07
Vanochtend hebben we Castillo de San Marcos in St. Augustine bezocht, het grootste en meest complete Spaanse fort in de VS. De vesting bestaat uit schelpkalk en is later omgedoopt tot Fort Marion. Er zijn heel wat slagen om dit fort geleverd door Spanjaarden en Engelsen, al dan niet met Indianen en negers.
Vervolgens hebben we niet de aangegeven grote weg naar Ocala genomen, maar zijn we dwars door het mooie Ocala National Forest gereden. Onderweg passeerden we van die typische kleine dorpjes zoals je die op TV wel eens ziet. Waar iedereen in een pick-up rijdt en de tuinen er rommelig bij liggen.
In Ocala hebben we de rest van de dag een beetje gerelaxt. Dachten we lekker aan het zwembad van de zon te genieten, verdween die al na een half uur achter het gebouw.

16-10-07
Vandaag zijn we de hele dag in het Ocala National Forest geweest. Eerst hebben we een trail van ca 4 mijl (ongeveer 6,4 km) door het bos gelopen. Daarna zijn we met de auto op de bonnefooi over de vele zandwegen door het Forest gereden. Het Ocala National Forest herbergt een aantal wilde dieren zoals: herten, otters, arenden, haviken, Floridase zwarte beren, alligators, slangen, panters, etc.. Nou we zijn heel veel wilde dieren tegengekomen: muggen (we zijn ondanks anti-muggenmiddel helemaal lek gestoken), enorme spinnen (ca 8 cm), sprinkhanen en joekels van vlinders;-)!!! We hadden eigenlijk verwacht wat herten en vogels tegen te komen, maar onze dag werd toch nog goedgemaakt toen er onverwachts een kleine Floridase zwarte beer de weg voor ons overstak. Alleen hadden we onze camera's in de kofferbak liggen en tegen de tijd dat we die hadden gepakt was de beer alweer in het dichte bos verdwenen. We hebben de beer dus helaas niet kunnen filmen of fotograferen. Maar we zijn toch in onze nopjes met deze ontmoeting!!!

17-10-07
Omdat we gisteren niet genoeg tijd hadden, zijn we vandaag naar Silver Springs Nature's Theme Park gegaan. In dit park wordt een aantal dieren in gevangenschap gehouden zoals o.a. de Floridase zwarte beer (nu hebben we gezien hoe die er in het groot uitziet), de Kodiak beer, de poema, de Floridase panter (ondersoort van de poema), alligators en krokodillen, giraf (wat doet die daar?), etc. Daarnaast zijn er 3 boottochten (met een glasbodem in de boot) door een stuk "wilde" natuur, waarbij je alligators, schildpadden, vissen en een heleboel vogels kunt zien. Ook is er een mooie bloementuin. Toch viel het park een beetje tegen. Het is erg toeristisch en bovendien dachten we hetzelfde als gisteren mee te maken, een rit door moeder natuur waarbij je wild kunt spotten. Animal Kingdom in Orlando haalt het al niet bij een echte safari, maar dit park is daar weer een slap aftreksel van.
Aan het eind van de dag zijn we naar ons volgende verblijf in Crystal River gereden. Wat we daar gaan doen weten we nog niet precies, maar het zal in ieder geval met lamantijnen (of manatees of zeekoeien) te maken hebben!!

Het eten.
Het valt niet mee om normaal te eten in Amerika. Bij nagenoeg elke maaltijd wordt patat of gebakken aardappels geserveerd, of het nu ontbijt is, lunch of diner. Het is bovendien vaak veel te veel zodat we wel eens een maaltijd overslaan. Verder krijgen we bij het bestellen vaak een waslijst aan keuzes: 'American or Swiss cheese?', 'bacon, ham or sausages?', 'fries or grits?', 'how do you like your eggs?', etc.!! Soms weten we nog niet eens waar ze het over hebben en zeggen we maar ja of nee.

• 19 Oktober 2007 - 09:41

Yolanda Mors:

Hoi Rodney & Gerlinde,
    Jullie zien en doen veel zo tijdens jullie vakantie. Ik kan me voorstellen dat Nederland nog ver weg is. Geniet ervan!

Groeten,
    Yolanda Mors

• 19 Oktober 2007 - 15:00

Pa&ma:

Hoe waren de zeekoeien?Wij kijken maar naar de koolmeesjes en de musjes in ons park.Groeten MP

• 19 Oktober 2007 - 16:27

Jaap & Annie:

Als het eten maar lekker is!
    jullie zijn zeker al aangekomen met al dat lekkers
    veel plezier verder

• 19 Oktober 2007 - 19:23

Adrie:

Ja, beren hebben er een handje van te verschijnen als je net geen camera bij de hand hebt.

En over dat eten, je kunt nog altijd proberen zelf te koken.....is ons goedbevallen aan de westkust (maar waren dan ook aan het camperen. Overigens zal het je niet meevallen om op de gemiddelde amerikaan te gaan lijken, dus geniet er nog maar even van ! In Nederland wacht de fiets weer..

Nog veel plezier
    A3