Ha passado el viaje (the journey is over) - Reisverslag uit Poortugaal, Nederland van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu Ha passado el viaje (the journey is over) - Reisverslag uit Poortugaal, Nederland van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

Ha passado el viaje (the journey is over)

Door: Rodney

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

26 September 2014 | Nederland, Poortugaal

We hebben dinsdag verder niet zo heel veel meer gedaan. We zijn in het begin van de avond nog even naar een heuvel vlakbij de bungalow gelopen. Daarop heb je 360 graden zicht over de omgeving. Omdat het bewolkt was en de zon toen net onder ging gaf dat een erg mooi gezicht.

Woensdag hebben we afscheid genomen van Máximo, María, Henk, Liesbeth, Rosco en Menta (de 2 honden) en zijn we naar Madrid gereden. We hebben de auto op de luchthaven ingeleverd en zijn via de metro naar ons hotel in het centrum van Madrid gegaan. De metro in Madrid is trouwens erg uitgebreid en eenvoudig opgezet. Je betaalt vanaf het vliegveld €4,90 per persoon en kunt dan naar je bestemming in het centrum reizen. Ongeacht waar je stopt, je betaalt overal dezelfde prijs. Alleen als je buiten de zone komt dan betaal je een toeslag.

Ons hotel bevindt zich op de 7e verdieping van een hoog gebouw midden in het centrum van Madrid. De kamer is niet heel groot maar heeft vrijwel alles wat je nodig hebt. En de service is uitmuntend. Bij binnenkomst liggen er chocolaatjes en zuurtjes op het bed. Je krijgt een welkomstpakket, bestaande uit 2 flesjes water, een flesje wijn en nog meer zuurtjes. Ook bij het verlaten van het hotel krijg je een attentie mee: een doosje bonbons. Die weten hoe ze een klant tevreden moeten stellen. Werkelijk fantastisch!!

En over Madrid kunnen we kort zijn: het is een geweldige stad. Je hebt er prachtige gebouwen, sfeervolle pleinen, lange winkelstraten, schitterende parken en leuke straatartiesten. Echt een aanrader voor wie ervan houdt. Het is alleen wel heel erg toeristisch en dus druk. Daar moet je wel rekening mee houden.
Toen we in het hotel waren ingecheckt en net de straat uitliepen om de stad te gaan bekijken, begon het trouwens ineens te regenen. Gelukkig duurde de bui niet heel lang en scheen de zon daarna weer af en toe door de bewolking heen. Maar het was wel jammer, want met zon ziet alles er toch net even mooier uit.

Donderdag hebben we de metro terug naar de luchthaven gepakt en zijn we naar Amsterdam gevlogen. We hebben een goede vlucht gehad en kwamen met ca. 10 minuten vertraging op Schiphol aan. Uiteindelijk waren we donderdagavond rond 18.00 uur weer thuis.

We hebben ook dit jaar weer een hele mooie reis gemaakt. Extremadura in Spanje is schitterend en absoluut de moeite waard als je van natuur, bergen, vogels en wandelen houdt. En ondanks dat het niet de beste periode is hebben we toch nog erg veel vogels kunnen spotten. Het voorjaar is eigenlijk een betere tijd voor de vogels en ook voor de natuur, want dan staat alles nog in bloei en ziet Extremadura er weer heel anders uit. We gaan dan ook zeker nog een keer terug in april of mei.

Qua weer is het de eerste 2 weken mooi geweest. Het was toen over het algemeen erg zonnig en vrij warm. De laatste week was daarentegen wisselvallig met zowel zon, bewolking als regen. En soms ook een klap onweer. Het weer kan in Spanje erg snel omslaan.

Maar het zit er voor dit jaar weer op (snik, snik). Wij hopen dat jullie genoten hebben van onze verhalen en foto's. Hopelijk tot gauw of anders tot volgend jaar!!

• 27 September 2014 - 21:15

Jos:

Dag Gerlinde en Rodney,

Leuk om jullie vakantie ervaringen weer te lezen. En wat een goede foto's van de vogels en de vlinders. Wij zijn zelf net terug van een caravanvakantie in Kroatië. Door het wisselvallige weer kwamen wij uit in Zadar midden Kroatië. De gehele regio Oostenrijk en Balkan klaagt dat zij geen zomer hebben gehad. Zij zijn van de lente in de herfst overgegaan. Nu wij vonden 28.0 met een wolkje ook prima. Rodney, ik kom zeker nog voor de wintertijd een wandeling maken in Boskoop.

groeten van Jos

• 30 September 2014 - 16:05

Paula:

Ook dit was weer een heerlijk verhaal om te lezen en ook weer prachtige foto's. Jullie kunnen terugkijken op een heerlijke vakantie!
    Gr. Paula

• 04 November 2014 - 11:03

Hilda:

Hé Gerlinde & Rodney, Eindelijk even tijd om jullie site te bezoeken ;-) Mijn eerste ervaring hiermee, erg leuk om te lezen. Hoop dat alles goed gaat verder. Groetjes, Hilda