Portland en Canterbury - Reisverslag uit Elmsted, Verenigd Koninkrijk van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu Portland en Canterbury - Reisverslag uit Elmsted, Verenigd Koninkrijk van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

Portland en Canterbury

Door: Rodney/Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

08 Oktober 2009 | Verenigd Koninkrijk, Elmsted

Iedereen weer bedankt voor de reacties.

7 oktober 2009
We hadden vandaag een lange rit voor de boeg, zo’n 4½ uur naar Elmsted in de buurt van Canterbury. Maar voordat we de daarheen afreisden, zijn we nog even naar de vuurtoren op het zuidelijke puntje van het eiland Portland gegaan (komt daar de naam van de nieuwe wijk in Rhoon soms vandaan?). Onderweg naar Elmsted begon de (lichte) regen om te slaan in hoosbuien waarbij het zicht steeds slechter werd, zeker als je op de snelweg een vrachtwagen voor je had of wilde inhalen.
Omdat we de B&B wat moeilijk konden vinden, zetten we de auto even stil op een afslag. Een man zette zijn auto voor de onze, stapte uit, liep in de nog steeds harde regen naar onze auto en vroeg ons in een niet Engels accent of we verdwaald waren. Toen we dit bevestigden, zei de behulpzame man dat we achter hem konden aanrijden omdat hij dezelfde richting op moest. Later bleek die man de eigenaar te zijn van het Franse restaurant waar we ’s avonds heerlijk hebben gegeten. Christine, we hebben dus ook weer een beetje Frans kunnen praten!! Eenmaal aangekomen bij de B&B bleek er niemand thuis te zijn……..ondanks bellen naar een telefoonnummer en een mobiele telefoon. Stonden we daar in de regen te wachten. Gelukkig kwam de eigenares korte tijd later aanrijden. Ze had ons niet voor 17.00 uur verwacht, terwijl dat nergens vermeld staat.

8 oktober 2009
Na een heerlijk Engels ontbijt (we hadden al een paar dagen geen bacon en eggs meer genomen) vertrokken we met een stralende zon naar Canterbury (ongelooflijk hoe het weer kan omslaan). Het doel van dit bezoek was de Canterbury Cathedral, een prachtig staaltje bouwkunst met een lange historie (eerste gedeelte stamt uit de 6e eeuw). Robert H., hebben Margriet en Wilske hier binnen gezongen? Naast de Cathedral staat de King’s School, een uit verschillende oude gebouwen bestaand complex waar de studenten nog in zwarte pakken met stropdas, weliswaar losjes gestrikt, lopen. Op de terugweg zijn we nog even langs Chilham gegaan, een klein plaatsje met Middeleeuwse vakwerkhuizen en een kasteel, dat helaas gesloten was.

Morgen pakken we de ferry in Dover naar Duinkerken en stappen dan weer in onze eigen tijdzone. Onze rondreis door Engeland zit er dan helaas weer op………!!

Op gerlinderodney.mijnmomenten.nl zijn weer nieuwe foto’s toegevoegd.

• 08 Oktober 2009 - 19:40

Adrie:

Heb nog geen tijd gehad om al jullie verhalen te lezen, maar Engeland is een mooi land. Hopenlijk hebben jullie behalve de regen ook nog mooie herfstkleuren gezien. Verder is het een prachtig wandel land....

• 08 Oktober 2009 - 20:48

Sherin:

Was leuk om jullie verhalen te hebben gelezen!

• 09 Oktober 2009 - 06:49

Robert:

Inderdaad jongelui, in het koor, dus zeg maar de kerk achter de kerk van de cathedraal, hebben Margriet en Wilske in koorverband dagelijks gezongen.

En 't weer in Engeland, zeer streekgebonden!

En zou je ergens daar willen wonen (even afgezien van werk e.d. en de prijzen enzo)?