The journey begins - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu The journey begins - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

The journey begins

Door: Rodney/Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

10 September 2010 | Canada, Vancouver

7 september 2010
Vandaag is het eindelijk zover: the journey to Canada begins. Omdat ons vliegtuig ‘s morgens al vroeg zou vertrekken en we geen stress wilden hebben, hadden we van tevoren een cabin geboekt in het Yotel op Schiphol. Dus wij om een uur of half 9 ’s avonds met de Fyra-trein richting het vliegveld. De Fyra-wattes? Ja, je weet wel, die trein die vaak leeg over het peperdure HSL-spoor rijdt en waarbij de kaarten op internet tegen dumpprijzen worden verkocht zodat het nog goedkoper reizen is dan met een normaal kaartje met korting. En dat terwijl de rit slechts 26 minuten in beslag neemt!!
Eenmaal aangekomen op Schiphol bleek dat we via de paspoortcontrole naar het Yotel moesten lopen. Een cabin in het Yotel bestaat uit een douche, kleine wastafel, toilet en een smalle kamer met bed (dat met knopjes in zit-/ligstand kan worden gebracht), 2 nachtplankjes, een uitklaptafel, een klapstoel en een inbouw lcd-tv. Het licht en de airco (ja, die was aanwezig!) kunnen op afstand worden bediend.

8 september 2010
Na een korte en voor Rodney wat onrustige nacht, zijn we vroeg opgestaan om op tijd bij de incheckbalie te zijn. Helaas stond nergens dat je, om de incheckbalie te bereiken, eerst weer door de douane moet en via de aankomsthal weer terug moet lopen naar de vertrekhal. Toen we daar even later achter kwamen en we gelukkig dankzij een behulpzame medewerker van de immigratiedienst de enorme rij voor de douane mochten passeren, konden we inchecken. De vlucht, met een wat lange overstap in Londen, verliep zonder problemen. We kwamen om 12.20 uur plaatselijke tijd (21.20 uur NL-tijd) in Vancouver aan en werden met de shuttlebus naar ons hotel gebracht.
Omdat we de camper pas morgen konden ophalen, zijn we diezelfde middag met de sky-train (een moderne metro zonder bestuurder!) naar downtown Vancouver gegaan. We wilden graag het Waterfront zien omdat dit gedeelte van Vancouver werd aanbevolen in de Capitool- reisgids. Maar dit viel eigenlijk een beetje tegen. Er is wel een mooie winkelstraat maar dat is ook alles. Wel heel bijzonder is de stoomklok die regelmatig stoom (af)blaast, bijvoorbeeld elk kwartier de Westminster tune.
Daarna zijn we met de bus naar Stanley park gegaan. Als we van tevoren hadden geweten dat het Waterfront zou tegenvallen, waren we eerder naar dit park gegaan. Wat een prachtige omgeving! Daar kwamen we ook ons eerste ‘wild’ tegen: een wasbeerfamilie die hun buikjes vol aten van restanten Chinees eten uit een plastic zak. Verder kwamen we ook een heleboel eekhoorntjes tegen die op het geritsel van plastic zakjes afkwamen. Niet echt wild dus.

9 september 2010
Om 9.00 uur werden we opgepikt door een groene cab die ons naar de camperverhuurder bracht. Wel grappig om in een bekende Prius te zitten die is omgebouwd tot taxi. De camperverhuurder nam ruim de tijd om alles over de camper uit te leggen en ons tips te geven over de route en de campgrounds. Uiteindelijk konden we 2 uur later echt met onze rondrit door British Columbia beginnen.
Na het inslaan van de noodzakelijke boodschappen zijn we naar Lynn Valley Canyon gegaan voor een wandeling naar en over een hangbrug. Hoewel de brug wel aardig was om te zien, hebben we op andere plekken wel spectaculairdere hangbruggen gezien. Maar ja, deze was dan ook gratis! In de buurt was er namelijk ook eentje voor 25 dollar. Na een korte rondwandeling in de buurt van de hangbrug hebben we een campground in North Vancouver opgezocht. We zijn alleen een paar keer fout gereden om er te komen. Maar ja, het is vakantie.

• 10 September 2010 - 06:53

Robert:

mooi stileven (nee niet de l maar de spatie!).

• 10 September 2010 - 09:13

Cindy:

Sorry, helemaal vergeten jullie een fijne vakantie te wensen. Bij deze alsnog!!

Geniet ervan, maak mooie foto's en kom weer terug met nieuwe ervaringen en veel verhalen.

Maar zo aan de eerste dagen te merken gaat dat wel goedkomen......

Groeten,
    Cindy

• 10 September 2010 - 12:02

Annie & Jaap:

met spanning gewacht op het reisverslag en we hebben het rode oortjes gelezen leuk zo'n begin zo te lezen dat jullie het naar je zin heb en dat Rodney zelfs op gewarmd moet worden onder de stoomklok
    groejes

• 10 September 2010 - 15:22

Pa&ma:

Hallo edel tweetal
    Wat een belevenissen al op de eerste dag en alweer vee gezien."morgen maar weer eens op de pc zien",zijn zeer benieuwd