Op weg naar de parken - Reisverslag uit Blue River, Canada van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu Op weg naar de parken - Reisverslag uit Blue River, Canada van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

Op weg naar de parken

Door: Rodney/Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

12 September 2010 | Canada, Blue River

Iedereen bedankt voor de reacties. Heel leuk om te horen dat jullie met ons mee genieten.

10 september 2010
We hebben de eerste nacht in onze camper overleefd :biggrin:. Hoewel we vroeg op waren duurde het wel even voordat we uiteindelijk vertrokken. We wilden namelijk eerst uitvinden hoe het lozen van het afvalwater werkte. En dat ging niet in 1 keer goed………!
We zaten in dubio tot hoever we vandaag zouden rijden: gelijk helemaal naar Wells Gray Park of een tussenstop ergens onderweg. Na even rekenen dachten we dat het moest kunnen om door te rijden naar Wells Gray Park, maar verkeersoponthoud in en rond Vancouver en moeite om de juiste boodschappen te vinden, zorgde voor zoveel vertraging dat we uiteindelijk op een campground in McLure zijn beland. Maar we staan nu wel erg mooi tussen de Douglas sparren.

11 september 2010
Door de jetlag worden we elke dag vroeg wakker, dus daar maken we maar meteen gebruik van door vroeg op te staan. Vandaag hebben we het laatste stukje volbracht naar Wells Gray Park. Het park bestaat uit een aantal bezienswaardigheden en wandelroutes die allemaal te bereiken zijn vanaf 1 lange weg door het park. We besloten om naar een Provincial campground te gaan, gelegen aan het Clearwater Lake aan het eind van deze weg. In tegenstelling tot een private campground (welke we tot nog toe hebben bezocht) hebben deze parken geen mogelijkheid om stroom en water aan te sluiten op de camper. Daardoor moeten we dus gebruik maken van de accu en waterreservoirs van de camper. Dat betekent geen water verspillen en geen mogelijkheid om airco en magnetron te gebruiken.
Onderweg naar de campground kwamen we langs een weiland met bizons en hebben we 3 watervallen bezocht (Spahats, Dawson en Helmcken, waar we in eerste instantie Heineken lazen), te zien na een korte wandeling. 1 hiervan lijkt overigens verdacht veel op een andere bekende waterval in Canada (zie foto)!! De weg door het park is bezaaid met “potholes” (voor de niet Engelstaligen onder ons: kuilen) waardoor we ons niet erg snel konden verplaatsen. Toen we eindelijk bij de campground aankwamen was het even zoeken naar een vrije plek. Bij een private campground krijg je die toegewezen. Op een provincial park moet je er zelf eentje zoeken en je zelf registreren.
Omdat we een gasbarbecue hebben gehuurd en er op bijna elke kampeerplek een vuurplaats aanwezig is, hebben we in McLure worstjes en hout ingeslagen. We wilden ons nu dus als een echte Canadees gaan gedragen. Alleen zijn wij nog niet zo vaardig in het aanleggen van een vuur. Pas bij de 3e poging lukte het namelijk om het vuur echt op gang te krijgen. Maar het eten smaakte goed en het kampvuur was lekker om bij te zitten, zeker omdat het ’s avonds wat fris werd. Totdat het begon te regenen.

12 september 2010
Het is de hele nacht blijven regenen. In de ochtend spetterde het ook nog aardig door. Toch wilden we graag nog een wandeling doen. Dus wij op pad naar een aangegeven trail. Bij aankomst op de parkeerplaats werden we verrast door 3 hertjes. Tijdens de wandeling was het ook mogelijk om ander wild te zien zoals beren, wolven, elanden, coyotes, etc. Maar door de regen en het tijdstip van de wandeling, hoorden we verder eigenlijk alleen maar vogels en werden we in ons gezicht uitgescholden door een eekhoorntje (Cindy, bewijs aanwezig!).
Hoewel we volgens planning 2 nachten in Wells Gray Park zouden blijven, hadden we het na 1 nacht wel gezien. De weg terug over de potholes zou nog lang genoeg duren en Jasper National Park ligt ook niet naast de deur. Dus zijn we doorgereden naar een campground in Blue River. En bij aankomst regende het weer pijpenstelen………

• 13 September 2010 - 06:01

Ragonda:

Wat ontzettend leuk om jullie avonturen mee te beleven en wat een prachtige natuur. Wat genieten jullie zeg, heel veel plezier.

• 13 September 2010 - 08:21

Pa&ma:

is het verkeer links of rechts?Wat een dieren overal,zij ze niet schuw?waren de worstjes lekker?groeten en we lezen wel verder

• 13 September 2010 - 19:52

Jeroen:

Jullie zijn al meteen flink verwend met wilde dieren! Een mooie reis toegewenst vanuit Breda. Doe de groeten aan Alaska (klein stukje doorrijden).

• 14 September 2010 - 11:36

Ineke M:

Hoi hoi,

waar halen jullie al die tijd nog vandaan om ook al deze verhalen nog te schrijven?!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een beetje jaloers ben op zo'n vakantie. Wel weer goed om te lezen dat het niet alleen in Nederland regent. Helaas komt het hiet met bakken uit de lucht.

Ben weer benieuwd naar het volgende verhaal en foto's, maar tot nu toe ziet het er onwijs gezellie uit!

Have fun!

• 16 September 2010 - 07:48

Sandra GRS:

Hé globetrotters!

Wat een leuke en vooral beeldende verhalen. Zelfs zonder foto's kan ik me voorstellen op welke mooie plekken jullie komen.
    Genietse nog verder, dan zal ik van de verhalen en foto's genieten !

Groetjes aan alle wilde dieren die jullie nog tegen kunnen komen ;~)

• 16 September 2010 - 15:53

Annie & Jaap:

Het zie er weer mooi uit
    we kijken alweer naar de
    volgende uit.
    Geniet er maar heerlijk