Dorset - Reisverslag uit Motcombe, Verenigd Koninkrijk van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu Dorset - Reisverslag uit Motcombe, Verenigd Koninkrijk van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

Dorset

Door: Rodney/Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

22 September 2009 | Verenigd Koninkrijk, Motcombe

Hoi, hoi,

Voor degenen die het nog niet weten, dit jaar zijn we op vakantie in Zuidwest Engeland. Onder “profiel” kun je onze reis volgen. De kaart is van Google Maps, dus daar kun je verder op inzoomen. De foto’s staan dit jaar voor het eerst apart op gerlinderodney.mijnmomenten.nl.

20 september 2009
Vanmorgen zijn we al om 06.05 uur (!) richting Calais vertrokken. Het was erg mistig onderweg, vooral het eerste stuk waren er veel mistbanken. Maar omdat het heel erg rustig was, waren we toch een uur te vroeg bij de Eurotunnel. Daardoor konden we wel twee treinen eerder nemen en waren we al om 09.40 uur (lokale tijd) in Folkestone. En Engeland maakte binnen 5 minuten haar reputatie waar: een plensbui…….!! Gelukkig duurde het maar kort en hebben we de rest van de tijd redelijk tot goed weer gehad. Links rijden valt erg mee, alleen was het een puzzel om de wettelijk verplichte stickers op de juiste plaats op de koplampen te plakken. We hopen dat ze nu goed zitten.

We wilden graag naar het Royal Pavilion (een weelderig oosters uitziend paleis) in Brighton en daar hadden we nu genoeg tijd voor. Brighton is overigens Engelands eerste badplaats. En ook hier was het autoloze zondag waarbij er allerlei festiviteiten werden gehouden op de voor auto’s afgesloten straten.

Onderweg naar onze Bed & Breakfast (B&B) kwamen we langs een heuvel met krijttekeningen, de Fovant Badgers, een moderne variant op de eeuwenoude krijttekeningen die er in Engeland zijn (zoals het paard of de reus). De eigenaar van de B&B is trouwens Zuid-Afrikaan, dus we moeten oppassen met wat we zeggen.

21 september 2009
Op deze zonnige dag zijn we op aanraden van een oud Engels echtpaar (beiden boven de 80 jaar!) naar Stourhead Garden gegaan. Een werkelijk prachtige tuin in Engelse landschapstijl met Romeinse elementen en heel veel geïmporteerde bomen, waaronder gigantische redwoods uit Californië. Tijdens onze wandeling door de tuin stonden we een bordje te lezen, toen er ineens een roodborstje op ging zitten en ons aankeek. Gerlinde heeft heel voorzichtig het fototoestel gepakt en maakte snel een foto. Maar dat was helemaal niet nodig want het vogeltje ging nog eens uitgebreid in een boom zitten poseren en liet ons van steeds dichterbij een foto maken, als een echt model.

Daarna op naar Stonehenge. Om de een of andere reden mochten we daar gratis in en kregen we een audiotour mee. Uiteraard was het er ontzettend druk met toeristen. Behalve luisteren naar de audiotour konden we weinig anders doen dan van alle kanten foto’s maken. Maar het blijft toch een indrukwekkend en mysterieus bouwwerk, ook al staat de helft er al niet meer.

22 september 2009
Vandaag wilden we niet zo ver weg en daarom zijn we naar het oude Shaftesbury gegaan, een klein plaatsje in de buurt van ons B&B. Het dorpje ligt op een heuvel en biedt prachtige uitzichten op het glooiende omliggende landschap.

’s Middags hebben we de gratis te gebruiken tennisbaan onveilig gemaakt. Rodney speelde tegen Gerlinde en de huiskat, waarbij de kat af en toe aan het net ging hangen om een netfout aan te geven………:D!! Als ballenmeisje deed ze het niet zo goed.

En nu zijn we druk bezig om de weblog bij te werken en de foto´s op MijnMomenten te plaatsen. Het lukt helaas nog niet om de foto´s in de juiste volgorde te zetten, dus ze staan een beetje door elkaar.

• 22 September 2009 - 18:16

Mark En Cindy:

Leuke eerste verhalen alweer.... Een hele fijne vakantie verder nog en hopelijk in ieder geval droog weer verder!!

Veel plezier.

• 22 September 2009 - 19:02

Ma&pa:

dit lijkt erop,al die gebouwen en dat roodborstje,die zijn niet bang.Geniet ervan en tot lezens.gegroet MP

• 22 September 2009 - 19:37

Robert:

Heb je wel eens een engelse auto met koplamp stickers gezien?

Veel plezier verder!

• 23 September 2009 - 11:42

Sander M.:

Rodney! Je bent te vroeg in Engeland... De Crucible is pas volgend jaar weer hoor!

Gr.

Sander.