Schwarzwald - Reisverslag uit Berau, Duitsland van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu Schwarzwald - Reisverslag uit Berau, Duitsland van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

Schwarzwald

Door: Rodney/Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

15 September 2008 | Duitsland, Berau

14 september 2008
Hoewel later dan gepland zijn we vanmorgen vertrokken naar onze eerste bestemming in het uiterste zuiden van het Zwarte Woud. De reis verliep vrij voorspoedig, al hadden we in Duitsland vaak last van wegwerkzaamheden. We kwamen uiteindelijk om 16.30 uur bij de Lochmühle in Berau aan. De Lochmühle is een oud huis (vroeger met waterrad) van rond 1600, dat midden in het bos staat. Het huis is een jaar geleden omgebouwd tot Bed & Breakfast, c.q. pension. De eigenaars zijn Sven uit Duitsland en zijn vrouw Cindy uit Nederland. Sven wil graag Nederlands leren en denkt dat het beste onder te knie te krijgen door met veel Nederlandse gasten te praten. Vandaar dat bijna 80% van de bezoekers uit Nederland komt!!

Het pension heeft overigens geen draadloze internetverbinding. We hebben zelfs geen bereik met de telefoon, maar dat komt waarschijnlijk door de ligging in een diep dalletje (Loch). Ook de rest van het dorp ontbeert Wifi. Dus zullen we op zoek moeten naar een grotere plaats om onze weblog te bewerken en volgende overnachtingen te zoeken en boeken. Ook onderweg hebben we geprobeerd om verbinding te krijgen, maar zonder succes. We vinden wel steeds Starbucks (nee, geen koffie), maar het signaal ervan is heel zwak en we krijgen er geen verbinding mee.

15 september 2008
Na een heerlijk ontbijt hebben we op ons gemak in twee-en-een-half uur rond het dichtsbijzijnde stuwmeer gewandeld. Prachtig, fris, stil, mooie bloemen en een verdwaalde kat. Daarna op zoek naar W-Lan, maar dat is nog zo veel verder rijden, dat we maar ouderwets bij de VVV aan een tafeltje staan te typen. Vanmorgen scheen de zon uitbundig, maar inmiddels is het weer bewolkt. Maar wel droog!

• 15 September 2008 - 14:50

Jaap & Annie:

Zo te lezen is de trechniek niet wat je verwachte daarom niet getreurd het is toch gelukt om een bericht te typen daarvoor hartelijke dank
    groeten van Annie & Jaap