Verona en Venezia - Reisverslag uit Rome, Italië van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu Verona en Venezia - Reisverslag uit Rome, Italië van Gerlinde en Rodney Hager - van der Spoel - WaarBenJij.nu

Verona en Venezia

Door: Rodney/Gerlinde

Blijf op de hoogte en volg Gerlinde en Rodney

24 September 2008 | Italië, Rome

23 september 2008
Al vroeg wakker van de idiote kerkklokken van Bossico (geen systeem in te ontdekken) zijn we richting Verona vertrokken, een zeer toeristische plaats met een centrum vol oude architectonische bouwwerken en beelden vanaf de Romeinse tijd. Een voorbeeld hiervan is de Arena (nee, niet die van 020) waar tegenwoordig concerten worden gegeven. Ook bevinden zich in het centrum de woningen van Romeo en Julia, hoewel volgens de reisgids het huis van Julia in werkelijkheid een 13e-eeuwse herberg is. Overigens is het verhaal niet geschreven door William Shakespeare maar door Luigi da Porto.
Hoewel het leuk was om in Verona rond te kijken, was het ons wat te toeristisch. Bovendien stonden veel bezienswaardigheden in de steigers of waren gesloten (zoals de Arena). Het was wel geinig dat er straatartiesten rondliepen, verkleed als Romeinse soldaten, Laurel & Hardy, etc. De temperatuur was hier gelukkig wat aangenamer dan de voorgaande dagen in de bergen (± 20°).

Via internet hadden we al gereserveerd bij Agriturismo Letizia aan de westkant van Verona. Agriturismo is overnachten op het platteland en is in Italië heel erg in opkomst. Het is eigenlijk net een hotel.

24 september 2008
Vandaag stond Venetië op het programma. Hoewel we na Verona onze bedenkingen hadden bij deze bestemming, gezien het toeristische gehalte, valt het ons heel erg mee. Sterker nog, het is hier gewoon prachtig!! Het beeld dat wij er thuis van hadden, klopt inderdaad. Allemaal water, bootjes, gondels en vol schitterende gebouwen. Hoewel ook hier enkele ervan in de steigers staan, blijft er nog genoeg moois over.
Ons hotel staat op het eiland Lido vanwaar we met de boot (Vaporetti)naar Venetië moeten. Op die manier beginnen we eigenlijk in precies tegenovergstelde richting als de meeste toeristen. Onderweg stapte er nog een bruidspaar aan boord in deze stad van de liefde. Het beroemde San Marco plein proberen we tot het laatst te bewaren. Op dit moment zitten we bij McDonalds op het terras van de Strada Nova aan een milkshake. Hoe bedoel je vakantie........

• 24 September 2008 - 19:03

Andre Jongekrijg:

het San Marcoplein zal denk ik ook wel tegenvallen, errug toeristisch. Mocht je genoeg tijd hebben, ga dan op het plein, als je vanaf het canalgrande aankomt linksaf. In de uiterste hoek kan je smalle straatjes in met glas en kantwerk. Daar heb je na een paar honderd meter al een paar leuke hele kleine cafeetjes met espresso en capucino die beter smaakt en betaalbaar is. Midden tussen de italianen die even pauze houden. als je met de vaporetto eerder uitstapt kan je ook straatjes tegenkomen met fellini decors, wasgoed hoog in de lucht tussen de huizen. Enjoy!

• 24 November 2008 - 12:36

Evebarbera:

leuk, die boerderijen op het platteland.Over het algemeen, wat ik gelezen heb, hebben jullie nogal wat tegenslagen gehad. Toch blijven jullie moedig en doorgaan.